Björnakaka

Igår fick de bli en inne dag med tanke på vädret. Blev lite rastlös på eftermiddagen så bakade en kaka som hette björnakaka. Är en sockerkaka med kanel i + smörkräm imellan.



Björnakaka

2 ägg
3 dl socker
75 g margarin (smält)
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1½ dl mjölk
3 dl mjöl

Kräm
50 g margarin
2 dl florsocker
3 tsk vaniljsocker
1 äggula

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt resten av ingredienserna. Häll smeten i en rund form. Grädda i 175 grader i ca 40-45 minuter.
Låt kakan kallna.
Vispa ihop alla ingredienserna till krämen med elvisp.
Dela kakan, bred fyllningen i mellan.


Kommentarer
Postat av: Muffin

Tack för ditt besök inne hos mig och för din kommentar, det är så roligt att få veta vem det är som är där och kikar. Helt rätt gissat, det är glitterlim jag har på det vita pappret så det ska gnistra lite som snö. Nu ska jag kika runt lite hos dig, kakan låter ju supergod - vad kul med lite recept också, jag är road av både matlagning och bakning.

Ha det gott! :)

2010-11-24 @ 16:44:13
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0