Daimrutor

Idag har jag vart och stor shoppat på Coop, en fördel o vara arbetslös är att man kan handla på dagen och då är de knappt nåt folk i affärerna.
Efter jag kom hem blev ja lite rastlös, som vanligt.. Så googla recept och hittade Daimrutor. Så de fick de bli idag =)



Här kommer receptet

Daimrutor

200 g smör
200 g mörk blockchoklad,
4 ägg
2 1/2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl Daimkulor

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.
Vispa ägg och socker luftigt. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Rör först ner de torra ingredienserna i äggsmeten och sist chokladsmöret.
Klä en långpanna, 20 x 30 cm, med bakplåtspapper



Bred ut smeten och strö över Daimkulorna. Grädda mitt i ugnen cirka 15 minuter. Kakan ska vara ”tungt gungig”. Låt den svalna helt och skär i rutor eller trekanter


Kommentarer
Postat av: angelica

Hej du dom ser ju jätte goda ut=)

Du angående disktrasor, min syster fick en svart av mamma nu när hon fyllde år.

Och det äe en fiberduk som ej luktar illa eller ger ränder.

Då kom jag att tänka på dig för den var svart.

2010-03-30 @ 21:09:56
URL: http://ajjedahl.blogg.se/
Postat av: angelica

Hej hon köpte den i Lidköping vet inte vad butiken heter men den ligger mitt emot Andrens ur.

Man går upp en trappa, dom har en massa saker till hemmet där

2010-03-30 @ 21:38:03
URL: http://ajjedahl.blogg.se/
Postat av: ajjes kompis

Om det är den affären jag tror att Ajje menar så heter den Butiken.

2010-03-31 @ 18:31:57
Postat av: Camilla

Okej, då vet ja vilken de är, den ligger i hörnet nästan vid sara videbäcks affären..

Tack för hjälpen, då ska ja titta där =)

2010-03-31 @ 19:14:53
URL: http://femrumochkok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0