3 dagar till...

Happ, nu har de gått ytterligare några dagar. De senaste dagarna har rullat på som vanligt.

Söndagen va vi först i Lidköping och köpte kostym till P. Han skulle bara ha en kavaj egentligen då han redan har finbyxor. Men då hade de en kampanj. Köp kavaj och byxa för 750:- istället för att bara köpa en kavaj för 999:-. Alltså fick man med byxan på köpet + tillbaka 250 kr om man köpte med en byxa till kavajen. Konstigt erbjudande el vadå!?! Sen skulle vi ha ny slips, då kosta den 199:-, men bara för man köpte kostym så fick man köpa skjorta och slips för 259:- så va lika bra o köpa de för då kosta skjortan bara 60 kr. Så nu har han en helt ny mundering inför brölloperna som är framöver..

Efter Lidköping åkte vi till coop för jag skulle handla allt till bröllopstårtorna jag ska göra. Folk titta lite konstigt när jag köpte 5 liter grädde och även 6 förpackningar med florsocker =) Storkok på hög nivå!
Iallfall så sprang vi på min kompis där som bjöd in oss på kaffe och tårta för hennes dotter hade fyllt år 2 dagar tidigare och haft kalas så de blev tårta över. Och fika tackar vi inte nej till. Sen blev vi kvar där ett tag för de hade köpt ny såna där maskrosbortagningsmojäng som de visar på tv. Sån med långt skaft. De hade jag och V jätte kul med så vi gick för fullt och tog bort maskroser =)
När vi kom hem kom svärmor hit och hjälpte mig och sy in min klänning jag ska ha på bröllopet nästa vecka, så nu är jag nästan redo med min mundering med förutom att jag har skopanik!! Har 2 par pumps som jag tänkte jag skulle ha, men även mina fötter har krympt i stl så de är för stora så måste hitta nya och hur lätt är de om man inte vill ha allt för hög klack på skorna?! Så imorgon blir de en tur till skövde för att leta.
Sen när svärmor hade åkt hem skulle vi grilla men självklart mulna de på och blev iskallt så fick bli pizza istället vilket inte är fy skam heller =) Till de film och BigBrother.

---------------------------------------

Måndagen spenderades hela dagen i GBG med 2 kompisar. Hade de jätte kul hela dagen förutom att de regna så blev inte så möe shopping på stan utan mer inne i Nordstaden. Men de räckte ändå för de finns ju rätt möe affärer där inne. Blev knallblå byxor som jag letat efter läääänge, 5 linnen, jeansjacka, smycken och lite annat smått och gott. Tänkte köpt ett par vita converse, men självklart va de slut i min stl.. GRRRR..
Käkade även kinamat när vi va där. Jäkla va gött de är. Biff med bambuskott, wokade grönsaker, friterade räkor och kyckling, nudelwook och massa annat. Synd att sambon inte gillar sånt för då hade jag köpt de oftare! Blev även go fika på ett litet mysigt fik =) Så vi hade en perfekt dag!

-------------------------------------------

Idag va de uppstigning tidigt igen. Idag har de vart dags att börja med tårtorna tills på lördag. Har bakat alla bottnar idag. Ska baka en till imorgon för den ena sjönk ihop lite så den blir inte lika hög. Skulle bakat den idag men självklart saknades 1 ägg och jag orka inte cykla upp till stan. För lat idag för de!
Har även gjort 5 satser med marsmallowsfondat och det är den som man har uppe på som ett täcke. Har även gjort den ena fyllningen för den ska stå i kyl innan man kan vispa och fylla tårtan med den. Den andra fyllningen gör vi på torsdag morgon. Gäller att planera så man får ihop allt =)
Nu är även alla blommor klara efter att hållt på i flera omgångar med dem.
Skulle gärna vilja visa er sakerna vi har gjort, men för bröllopsparets skull så är de inte kul att visa de innan så de får ni se nästa vecka istället.

Happ, detta blev ett tråkigt inlägg kände jag, för har inge bilder att bjuda på. Tror inte ni är så intresserade att se en bild på en kostym el på ett par enkla blå byxor?


Kommentarer
Postat av: Grannarna

Det här inlägget är inte alls tråkigt! Det är roligt för oss att följa er också nu när vi är bortresta. Nu önskar vi er en riktigt trevlig helg!

2012-05-18 @ 12:51:20
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0