Läckö + naven..

I lördags på dagen jobbade jag men hade lyx att sluta kl 15, så då kom P och hämta mig så åkte vi till våra goda vänner och deras båt. De hade saknat oss lite och ville vi skulle följa med dem, och de tackar vi inte nej till :P..
 
Efter packat in våra saker i båten styrde vi båten mot Läckö. Där skulle nämligen Diggilo uppträda på kvällen. La oss perfekt så vi såg scenen från båten. Fast vi fick försöka några ggr för ankaret lossna i den äkliga lerbotten för att få den perfekta platsen.
 
Stora scenen och allt folk som satt och titta...
 
När vi kom dit laga vi mat, el laga o laga. Ja hade köpt med så vi gjorde räk och tonfisk sallad med vitlöksbröd. Att nåt sånt enkelt kan vara så gott ibland.. Är inte så lätt va man ska hitta på och laga på båten, spec inte när man är mitt på sjön för då kan man itne grilla. Och ugnen har de inte testat och laga mat i nån gång tror jag. Så man får bara hålla sig till 2 gaslågor, så de fick bli nåt kallt denna gången, alltså sallad..
 
När vi precis ätit upp tog jag och H våra rosevinsglas och satte oss på flybridgen, men där fick vi bara sitta i typ 2 min, för då kom regnet. Och de va inte lite regn! Och blixtrar och åska på de med. Men vi hade de mysigt ändå inne i båten. Smattra gött på taket/kapellet med rosevin och trevligt sällskap och musik i bakgrunden. Kan inte bli fel =)
 
Här öste de verkligen ner, blev alldeles vitt. Sen kom blixtrarna...
 
Led med folket som satt i publiken, måste vart pissesurt och sitta på filtar i gräset en sån dag.. USH.. Led på sätt och vis med kusbevakningen som va där och checka läget. Är bra att de finns, men ändå kändes de lite överdrivet att åka dit oxå när de kan göra lite vettigare saker.. De åkte iallafall på vattenskotrar i regnet..
 
 
Effter ett tag gav även vi upp för de började blåsa upp bla, så vi åkte tillbaka till marinan. Där åt vi kex och ost. Har fått cravings (heter de så??) på brieost, de ä så gott!! Blev även mer rosevin. Har fastnat för rosevin, de är riktigt gott och H hade köpt på tetrapack, perfa och ha hemma ju, eftersom P inte är nån vidare fan av de. Måste bara komma ihåg namnet på de bara..
Sen blev de även en drink med nån smultron likör el va de nu va. OJ OJ OJ.. den va god med lite sprite i. Japp, ja va de törstiga den kvällen av oss 4, men nån måste ju vara det med =)
Även chipsen kom fram och några parti med kortleken fick de bli oxå innan de va dags och sova..
 
 
Såg nu när jag kolla korten på mina glas, här rött smultonlikörsliknande på ett kort, och direkt efter är de vitt med cider i.. Så jag spottade nog inte i glaset i lördags =) Men jag får ju passa på, jag får ju alltid köra annars när vi är iväg nånstanns...
 
---------------------------------------------------
 
Har lite svårt ibland och sova borta första natten, så jag vakna innan 7, så då gick jag ivägen en sväng, va hur skönt väder som helst. Blåste knappt nåt och solen lös jätte varmt. Perfekt morgon, så efter frukost bestämde vi oss att åka iväg med båten igen. Denna ggr till Naven. Där la J oss perfekt med båten i en vik som låg jättebra skyddat mot blåsten. Härligt med båt när man bara kan lägga sig vart man vill och vilken ö man vill. Bort från folk om man vill de, el om man vill lägga sig och titta på folk..
När vi kom dit så gick vi en promenad runt ön för att titta på bland annat Navens fyr..
 
Navens fyr..
 
Fick riktiga kusten känslor när man stod där..
 
 
Efter att gått en rund ön med både klippr och skog (+ 2 halkningar, jag landa på arslet rakt på ett berg för de va så halt på mossan, inget skönt! och H halka och skada knät) så begav vi oss till båten för fika, solning, slappning, grillning och mer slappning. Så skönt och bara sitta o va. Inga måste (jo, när ska vi äta =)) och ingen som blir direkt rastlös fast man är de annars. Skönt!
Vid 5 tiden åkte vi tillbaka till Marinan och packa in våra saker i bilen och for hem. Där möttes vi av en kelig Sixten som vart själv i 1 dygn. Strax efter kom svärmor med Nelson då hon vart snäll och vart hundvakt 1 dygn. Tack snälla för hjälpen! Han hade haft de bra där ifallall, de hade vart i Åsle på utflykt på löragen och på Österplana hed på söndagen så han va helt slut när han kom hem =)
 
Nu har vi vart borta rätt mycket de senaste månaderna, även om jag vill åka bort mer. H och J fråga om vi ville med på båten i helgen igen + ett par till med båt, men känner att nu har vi uttnyttjat allt folk som vi känner som ställer upp med Nelson vi får nog vara hemma istället.

Kommentarer
Postat av: Grannarna

Du vet att vi alltid gärna ställer upp med hjälp till Nelson!

Svar: Ja de vet vi allt =)Vi tänkte fjäska mer er om en kväll i september, om ni vill gå ut med Nelson, ska ev på kräftskiva då, men är ju ett tag kvar tills dess..
Camilla

2012-07-31 @ 13:57:30
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0