Orkidée...

Min orkidée blommar om =) Är nog första ggr tror jag.. Brukar alltid döda dem annars el oxå får mamma dem för hon har mer gröna fingrar än va jag har..
Men undrar bara, är ju gröna stänger kvar från förra ggr den blomma som är kvar. De är inte visna el ihop torkade som de blir ibland och de klipper jag bort, men hur gör man med stängerna som ä gröna? Klipper man bort dem med för de borde ju ta massa onördig näring från blomman el dödar man blomman om man klipper bort dem?

Är verkligen ingen bra blomskötare, därför har ja nästan bara svärsmorstungor hemma för de lever fast ja inte vattnat dem på 1 månad.. =)



Min fina vita blomma.. Vita blommor är min favorit!


Kommentarer
Postat av: Elin

Här har du en till som inte har världens grönaste fingrar men konstigt nog får jag orkideerna att blomma flera gånger och många år :)Men jag vet inte om det är rätt men jag låter alla stänger som är gröna vara kvar för det är därifrån mina kommer med nya knoppar.

2011-11-16 @ 22:01:33
Postat av: Camilla

Som tur är behöver inte orkideer så mycket vatten heller, kanske ä därför den överlevde denna ggr =)

Nu kom de nya blommorna från en ny stäng som kom från själva blomman, så de kom ingen från den gamla stängen. Är att de ä lite fult ibland med pinnar utan blommor som står upp lite här o var =)

2011-11-17 @ 07:16:58
URL: http://femrumochkok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0