Läget...

Min lilla kissekatt mår inget bra =(
De ringde förut att blodprovena tyder på leverinflamation och lite för högt levervärde. De kunde även se lite gulsot men de kom ofta ihop med leverskador..
Han hade piggnat till lite av droppen men mår inte bra ändå. Han vill inte äta, men de försöker att med hjälp av en spruta, spruta in mat i munnen på han, men de gick sådär..
Så nu ska han få en antibiotika kur på 14 dagar för att ta bort inflamationen.. HOPPAS HOPPAS de hjälper..

Gör så ont i hjärtat när sitt djur är sjuk! Man är så hjälplös och vet inte va man ska göra.
Sen är de svårt, vart sätter man gränsen på hur länge han ska få lida? När ska man bestämma att om han ska somna in? Hur mycket är sitt älskade djur värd pengamässigt? Ens djur iallafall mina betyder mycket för mig, men jag känner även att jag inte kan betala tex 30 000 för en katt som kanske inte blir frisk ändå. Är en jobbig sits och är superglad att vi har tagit försäkring på han!

Snälla håll fortfarande tummarna för Sixten!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Usch det är så jobbigt, hoppas verkligen han piggar på sig. Håller tummarna. Kramar till er!!

2011-11-12 @ 12:59:43
Postat av: Falstaffs människor

Ja, vi håller verkligen tummarna, och hoppas innerligt att Sixten kryar på sig. Vi önskar honom en riktigt GOD BÄTTRING! - Kramar från oss

2011-11-12 @ 13:47:24
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0