Chokladkaka

Ledig dag idag, så tänkte jag skulle ligga ute o pressa, men varje gång jag går ut och sätter mig så kommer de moln.. Så jag tröttna och gick in och baka istället.
Idag blev de en chokladkaka, ett recept jag fått av en jobbarkompis. Ett jätte enkelt och smidigt sådant, för man behöver inte ta fram elvispen =)



Chokladkaka

3 dl socker
2½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
100 g margarin
1½ dl vatten
2 ägg

Smörj och bröa en rund form.
Smält smör.
Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.
Häll vatten i de smälta smöret. Knäck i 2 ägg. Vispa ihop lite lätt.
Häll i äggblandingen i mjölblandningen och rör ihop till en smet med en sked.
Grädda i 175 grader längst ner i ugnen i 40-45 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0