Hemma..

Igår gick jag längs strandkanten med fötterna i de 30 gradiga medelhavet i bikini, nu 24 timmar senare går jag ute och går med Nelson i 2 tjocka tröjor, höstjacka, jeans, gummistövlar och paraply i 9 grader och fryser. BRRRRRRR... Stor skillnad på vädret kan man lungt säga..
 
Veckan har vart kanon, möe liggandes i solstolen med bok i handen, men hade även tid med och spionera på folk från solstolen =) Möe konstigt folk som en knarkare som gapa och skrek på stranden och en som såg ut som jultomten fast i tangakallingar och många många många mer roliga människor.. =)
Även hunnit med att shoppa, ätit god mat och gått i gammelstan och tittat.
 
Igår när vi skulle åka hem va en liten seg dag. Alla andra dagar har gått jättefort men igår ticka klockan på sakta.. Checka ut från hotellrummet vid 3, sen kom inte bussen förrän halv 7 och hämta oss, så fick spendera den tiden sittandes på en resturang och sen sittandes vid receptionen och surfa. Solen ville man undvika för de va så varmt och gå där med tjock jeansklänning och bagage.
Efter en busstur på 1 timme ungefär som busschauffören höll på och bytte filer hela tiden och körde rally så va vi framme vid flygplatsen där vi fick vänta ytterligare. Då va de även försenat med 30 minuter så då va de ännu jobbigare. Då vill man ju bara hem!
Va trångt i planet med. Jag ä ju inte så lång igentligen men ja tyckte de va jättetrångt för bena. Hur gör karlar som är 190 långa? Va astrött på planet men va jättesvårt och somna, men när de va 1 timme kvar somna ja äntligen så hann och sova nån ½ timme. Skönt de eftersom man vart vaken sen 6-7 tiden på morgonen och skulle köra hem. 03,55 klev jag innanför dörren hemma så vart en låååång dag. Och gissa om de va skönt att komma hem till sin egna säng med duntäcke istället för att ligga på en säng som fjädrarna åkte rakt in i vartenda ben i kroppen och ett täcke som va stel som en lutfisk..
Min lilla Nelson kom nerspringandes för trappen och va sååå glad och se mig. Sixten va nog glad med för han dela kudde med mig inatt. Och tror även sambon va lika glad han =)
Trots en kanonsemester så är borta bra men hemma bäst..Dock kunde de vart lite varmare här hemma och inge regn!
 
Hade med mig kameran men blek knappt några bilder tagna. Men bjuder på en liten bildbomb iallafall..
 
 
De hade byggt om på Landvetter sen vi va där senast. Jätte fint hade de blivit..
Även den obligatoriska drinken på planet med för att fira semestern =)
 
Stranden från solstolen =)
 
Och åt andra hållet.. Va en bra strand att ligga på och vattnet va kanon för de va lång grunt. Gillar inte när de blir djupt med en gång efter att kommit under massa vågor och inte kom upp för 15 år sedan. Fick sån panik då och bada inte i hav på flera år efter det.
 
Obligatoriska strandbilden (kanske lagt upp den tidigare? I så fall får ni se mina fötter igen)
 
Vårat hotell från stranden. Vi hade balkongen längst upp till vänster. Perfekt havsutsikt! När och bra till stranden med =)
 
Poolen. Inte så stor men räckte till att kunna ta ett dopp iallafall..
 
Kvällsutsikten..
 
Satt gött på balkongen på kvällarna innan de va dags för att gå ut och äta och shoppa..
 
 
De gjorde lite roligt av grönsakerna när man åt. Här gurkor formade som kronor el palm el va man nu tyder de och så hjärtformade. Roligare ideer tyckte jag..
 
En av gatorna i Side centrum i gammelstan.
 
Roliga reklam skyltar hade de. Här: Billigare än Kappahl =)
 
Turkiska Ullared där möe pengar spenderades. Köpte 14 tröjor till mig och sambon här inne. Va en av de billigaste ställena i Side för att köpa sånt.
 
Lite kulturellt =)
En gammal ruin el va de nu va. Tror operahallen låg på andra sidan. Va även en mur runt hela ruinen..
 
In och utgång för bilar när de ska in till staden. Som jag såg iallfall. Kanske fanns på nåt mer ställe men vi gick inte så långt bort..
 
Några bilder blev de iallfall från min resa... Vill ut och resa igen! =)

Kommentarer
Postat av: Veronica

jag åker med

2012-09-26 @ 21:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0