Lövbiffgratäng..

Idag testa jag något nytt till lunch. En lövbiffgryta som jag hitta på en blogg här på nätet. Va helt okej, men nästa gång ska jag ta i mer sambal oelek för att få lite mer sting på de..
Väldigt lätt och laga och man kan ha möe saker till men idag tog jag nudlar..
 
Lövbiffgryta
 
600 gram lövbiff
1 röd paprika
1 gul paprika
5-10 cm purjolök
1 dl köttbuljong (1 buljongtärning + 1 dl vatten)
5 dl matlagningsgrädde
1 burk creme fraiche
2,5 msk vetemjöl
2 msk dijonsenap
1 tsk soja
Ca 2 tsk sambal oelek (jag ska ta mer av de nästa ggr)
Ca 2 tsk flytande honung
Ca 4 msk Sweetchilisås
Salt
Peppar
Skär lövbiffarna i ca 2 cm breda strimlor. Ansa och strimla paprikorna, skölj och strimla purjolöken. Blanda köttet, paprikan och purjolöken och lägg i en smord ugnssäker form. Vispa ihop resten av ingredienserna.
Gratinera i mitten av ugnen på 225 grader i cirka 40 minuter.
Obs: rör om två gånger under stektiden så att lövbiffen vänder på sig i gratängformen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0