Gekås och Nobelmiddag...

Som vanligt rusar dagarna förbi. Fattar inte hur de kan gå så fort. De går ju dubbelt så fort nu jämnfört med 10 år sedan, då gick dagarna möe möe möe segare.. Konstigt de där..
 
I fredags va de tidig uppgång för att åka till shoppingmeckan el va man nu säger, GEKÅS ULLARED =)
Vi va där med tusentals folk, fast gick rätt okej ändå. Är ju vissa avdelningar som är supertrånga, men vi brukar alltid ställa ifrån oss kundvagnarna och sen gå och kika med en kundkorg istället. Mycket smidigare.. Hitta lite smått och gått. En ny hundbädd då Nelson pajat den gamla, en nu höst/vårjacka då den jag hade va 3 stl för stor typ, adventljustakar och lite annat. Hade hela kundvagnen full men ändå när man kommer hem tänker man handla jag inte mer, blev de inte mer än så här.. men men =)
På vägen blev de även stopp på ikea, men för en gång skull handla jag ingeting.. nästan kors i taket för man kommer ju alltid ut med ett paket med värmeljus el nåt, men eftersom vi va där förra söndagen så shoppades de då istället..
 
Lördagen gick i rykande fart den oxå, hade en liten minifixar dag här hemma. Sambon som är lite lat ibland fick jag upp från soffan så han satte upp ny lampa i hallen, och den gamla lampan skulle upp i andra hallen och nya spottar skulle upp i badrummet och tavla upp osv.. Och jag gjorde bla praliner för på kvällen va vi nämligen bjudna på Nobelmiddag hos vora goda vänner. Andra året de ordnar de och de va verkligen jättekul! Va länge sen jag skratta så. Behövdes för själen! Gjorde 2 st olika praliner, den ena va bailyes som är ett säkert kort, de som smakat dem innan har alltid gillat dem, så hoppas även de gör de med. Gav en orkidée till värdparet, men ville ändå ge nåt mer och vet att hon gillar lila, så va och köpte 2 st Iittala lyktor (mina favoriter!!) och stoppade i 2 lila värmeljus, köpte lila sevetter, gjorde en tändsticksask i lila och vitt och så stoppade ja i 2 st påsar med mina hemmagjorda praliner, tyckte de blev en bra present som va gjord av lite kärlek =)
 
På Nobelmiddagen fick vi supergod mat, förrätt va svarttrumpetsoppa med hemmagjort knäckebröd, fläskkaré som va inlindad i massa vitlök och rosmarin tror ja de va och till potatisgratäng och en jättegod sås. Efterrätt vet ja inte va de hette men va citronmousse/pannacotta liknande med lakrissås. Jättegott verkligen, så man rulla nästa därifrån + att dricka man drack. Blev en salig blanding så på natten mådde jag sådär och även dagen efter, men de va de värt efter att haft en sån kul kväll!
 
Mitt lilla paket, blev en väldigt dålig bild, men eftersom jag inte har några andra bilder att bjuda på, så får de bli denna. Lägger aldrig upp några bilder på varken oss el kompisar/släkt i bloggen för jag vet inte om de vill vara med el inte. Lite privat får man vara oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0