Tors och fre...

Igår va de tidig uppgång för de va dags att sätta igång och göra fyllningar och fylla tårtor. Hade fullt med bunkar i hela köket så de va tur jag köpt och fått massa bunkar de sista för de går åt rätt många till 5 tårtor..
Gick rätt smidigt igår, fyllningarna lyckades och dela dem gick kanon oxå. Hade ett bra teamwork med min kompis som hjälpt mig med detta. Efter att ha fyllt dem va de bara att åka hem till mamma och sno hennes kylskåp för jag har ingen suck och knö in 5 tårtor i min lilla kyl.

Efter tårtbakning sydde jag klart de sista på min klänning inför bröllopet för de hade gått upp lite i tyget, men nu är den klar. Sen blev de en snabbis till Meddo för att sola innan de va dags att åka till våra kompisar för middag. Hemmalagad soppa på nässlor och ramslök, fläskkarre i ugn och till efterrätt budapest som jag bakade tidigare på morgonen..
Nelson fick följa med oxå och körde fult race som vanligt. Tigde till sig både mat och godis utav H, va uppe i soffan och busa, hoppa studsmatta igen och va allmänt busig.
P fick köra igår så jag blev bjuden på vin. Har knappt druckit de tidigare med de försöker lära mig och dricka de så fick både rosévin och rött vin. Rosévin va riktigt gott faktiskt. Även en grogg av god passoa, juice och fruktsoda tror jag de va. MUMMMMA...


L och Nelson hoppar =)


Albin och Oswald sitter och göttar sig på våran bil..

Så de va en fullspäckad dag!

----------------------------------------------------

Idag har de vart en lika fullspäckad dag för idag har vi gjort de sista på tårtorna. De blev inte riktigt som vi tänkt oss, men hoppas de blir nöjda ändå. Fondanten va svår och kavla ut och blev märken i den, blommor som inte ville fastna, sockerpasta som inte gick och färga så vi fick måla den istället och som gjorde de lite flammigt. Men men, hoppas som sagt de blir bra ändå och att de smakar bra!
Efter allt tårtbakning skulle vi åkt och kollat på traktorpulling med tiden räckte inte riktigt till så fick bli en hemmakväll med chips, grönsaker och dip, letsdance och nu Bigbrother =)

---------------------------------------------------

Imorgon ska P iväg på svensexa för bröllop 2 som är den 2 juni. Jag ska sola, färga hår, måla naglar och försöka piffa till sig lite. Även en långpromenad med Nelson om vädret är ok. Kanske försöka slå våran tid på fokusrundan kanske el oxå får de bli nån ny runda. Mina föräldrar är snälla och tar hand om Nelson på kvällen men vill ändå han ska vara lite trötter och inte så busig/jobbig mot dem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0