Några dagar...

Va tiden går eller, dagarna bara swishar förbi..

Måndagen va ganska lugn, va och klippte mig och städade huset för på tisdagen skulle kompisen komma hit och hjälpa mig och stansa ut blommor till nästa veckas bröllopstårtor. Stansade ut över 500 blommor tror jag de blev till slut. Kan säga att de tog x antal timmar.. PUH.. Sen när vi satt och grejade med blommorna de sista ringde de på dörren. Då kom alla mina jobbar kompisar från Kappahl och överraskade mig för jag fyllt år. Tyckte de va jätte kul att de tänkt på mig och att alla kom med, för de brukar alltid vara några som inte kan.. Alltid svårt och få ihop att 10 pers kan samtidigt.. De kom med jättefin blomma, presentkort på Rörstrands (shoppingtime) och jätte god mat. Min chef hade grillat/stekt el va man nu gör i ugnen, rostbiff och skurit upp i smala bitar och jättegod potatissallad och melon, tomater, sallad och annat gott! Även mouserat vin och kaffe och kaka =)
Vi har inte de så jättestort här hemma, men vi knödde oss in runt tvrumsbordet och hade en jättetrevlig kväll. Tack snälla för ni kom och överraska mig, fast jag egentligen inte gillar överraskningar =)

Fick även en till present utav min kompis, nämligen Rosti skålar som Sigvard Bernadotte designade på 50 talet.



Perfekta och baka med och även servera vaniljsås i till rabarberpajen i sommar =) På tal om rabarber, om nån har massa rabarber längre fram i sommar tar jag gärna *blinkblink* Saknar och ha en egen liten trädgård där man kan odla saker =(

Igår va de skitväder ute. Såna dagar är en stor nackdelar och ha en hund o gå ut och gå med.
Som tur va så va Nelson trött igår så vi låg i soffan och kolla film nästan hela dagen. Skönt! Men va oxå och vila upp mig för kvällens boxningspass på X-force i Lidköping med 2 kompisar.. Puh de va jobbigt! Är trött och seg i axlar och skuldrar idag så undra hur jag kommer må imorgon.

Snart är de dags att fortsätta med bröllopsblommorna till tårtan och ikväll ska jag iväg till svärmor på kryddparty. Inte vart på sånt innan så får se va de kan vara för nåt. Ska bli bjudna på bakpotatis och och de tackar man inte nej till =)
Så ja, dagarna tickar på med saker =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Vi har väldigt mycket rabarber så det är bara o komma hämta.

2012-05-14 @ 21:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0