Helg...

Japp, då är ytterligare en helg över. Har vart en kanon helg!

I lördags va jag i Lisch på möhippa hela dagen. Vi är nämligen bjudna på 2 bröllop inom en kort tid vilket är kul och i mitten va april va jag på en möhippa 1 och nu va de dags för möhippa nr 2. Bröllopen ska bli riktigt kul att gå på!!

Börja dagen med att att skåla i champange och sedan fortsatte vi på stan och systemet då bruden skulle köpa sprit till kvällen då hon skulle vara våran privata bartender hela kvällen. Hon har jobbat som bartender så drinkarna blev väääldigt goda =)
Sen skulle vi ha fikat i stadtsträdgården men typsikt nog så kom regnet så vi fick gå hem till en som bodde i lisch och hade en liten piknick där som va jätte kul. Kände mindre än hälften av folket men där fick vi lite kontakt med de andra vilket va kul.
Sen fortsätte vi mot Raceroom vilket är simulator spel där man kör bil mot varandra. Vi gjorde även de på möhippa nr 1 så visste lite hur de gick till och tyckte de va kul då och va lika kul denna ggr. Behöver jag tilllägga vem som vann bägge matcherna ;) Vill dit igen!! Tyckte de va kul när 10 bruttor sitter och kör mot varandra och gapar och tjoar när man kör in i räckena el voltar el som när nån körde åt fel håll, nämner inga namn =)
Sen bar de iväg för bruden att få ansiktsbehandling så då åkte jag, H och S hem till H där vi fick fram Xante, nån turkispepparshot och cider/baccardi. Där hade vi riktigt kul =) Även ombytte för kvällen innan de va dags att åka till en lokal där vi sjöng karoke, öppna paket, åt taimat och skratta i mängder. Efter några timmar av skoj va de dags att gå vidare mot Italia baren tror jag de hette där de va streaptease, fast de va ingen höjdare. Sen gick hälften vidare till Harrys medan jag och några andra drog oss hemmåt till H igen. Hade alltså en riktigt kanondag med massa nya och gamla kompisar!!
Tog lite kort under dagen, men då jag inte vet om de vill jag ska lägga upp kort på dem från festen så behåller jag dem för mig själv.

-------------------------------------------------------------

På söndagen ringde klockan kl 6.. Pust och stön! Absolut inte min grej och gå upp så tidigt, spec inte efter att ha vart ute kvällen innan och fått i sig några cider, groggar och shootar. Jag och Nelson brukar ju sova till 9-10 annars oxå ju. Men varför vi va tvungna att gå upp så tidigt va för att kl 7 behövde vi åka hemifrån till Kungsbacka för att göra mentaltest på Nelson.
Mentaltest är när de testar olika moment och hur han reagerar på dem. Som tex när en overall kommer flygande om han blir rädd el aggresiv el nåt annat. Även skrammla med kedjor, spöken som kommer fram, skjuter skott, får springa o jaga en trasa m.m. Nelson va superduktig och klara allt galant. Som uppfödaren sa efteråt, gud vilken cool lugn hund. Reagera inte nåt. Va möe bättre att käka gräs el liknande =) Så vi är stolta över honom. Enda vi fick nåt "fel" på va att han har möe energi och de visste vi redan innan!


Som här, gräs är godare än o kolla på 2 konstiga gubbar i vita lakarn.

Fick inte så möe bra bilder då man fick stå på ganska långt håll och titta. Men en av Nelsons syskons husse hade värsta systemkameran så han skulle maila bilder till mig på förhoppningsvis bra bilder på Nelson. Kul att ha som minne.

2 st av Nelsons syskon va med. Alltid kul och träffa dem och kolla om de är lika tossiga som Nelson och de va dem =) Spec Hugo. Över 50 kg hund som drog massa och hoppa på sin matte/husse hela tiden. Är jag glad att vi har fått Nelson att sluta med, iallafall de värsta.. Hugo va jättelik Nelson med lite större/grövre, men de hade samma drag i ansiktet och samma täckningar så på långt håll va de svårt och se vilken hund som va våran =)


Nelson med sina syskon, känner ni igen vilken som är Nelson?


Kommentarer
Postat av: Falstaffs husse

Jätteroligt att läsa om Nelsons MH, och fantastiskt att det gick så bra. GRATTIS till en härlig hund!

2012-05-08 @ 10:19:36
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0