Bröllop nr 2

Då va denna helgen över och bröllop nr 2.

Jobbade hela lördagen och de va massa folk så kände mig stressad hela dagen, sen hade jag 20 minuter efter jag slutat jobbet och byta om o fixa iordnng mig innan svärmor och P kom och hämta upp mig. Så där fick de gå undan. Pga stress + möe på jobbet åt jag dåligt på dagen och de fick jag sota för på kvällen. Jag antar de va de iallafall. Efter maten på kvällen börja de hugga/öma i övre delen magen och det är där magsäcken sitter.. Hade ont hela dagen på söndagen men nu känner jag att de äntligen börja släppa =)

Tillbaka till lördagen. När vi kom dit fick bli fotade i par (hatar och vara med på kort och ännu värre när hela folksamlingen står och tittar på en när de tas kort.. USH!!) och även på hela gänget som va där. Kul att ha kort på hela folksamlingen som va där..
Sen skålades de i champang innan de va dags för en lite förrätt som beståd av nån god paj med möe vitlök i, grönsakspett, lax med nån sås och lite frukt.
Sen blev de smörgåstårta med MÖE räkor.. Jag är inte jätte förtjust i smörgåstårta spec inte med ägg i, men va helt ok o äta.
Sen kom de ut med tårtor, cupcakes och en jätte kakbuffe, så efter de va magen rätt full kan jag säga =)

De hade lite vintage dukning, olika gammaldags tallrikar, nästan inte en enda va den andra lik. Säckväv som duk, trasmattor på golven. Sen hade de nåt nytt nämligen gräs på rulle mitt på bordet =) Låter lite roligt, men va faktiskt fint. Sen hade de blommor imellan på gräset och även vita stenar som bröt av lite. Jätte fint!


Här ser ni gräsmattan fast jag har förstört de lite genom att lägga min servett på den.. Jätte fint med vita trähjärtan oxå som alla namn stod på..

Efter maten blev de dans för fulla muggar, men inte så möe för mig pga min onda mage. Men kul att kolla på andra som dansar och blir lite fulla =)

Vid 2 kom svärfar och hämta oss och va helt dötrött när jag kom hem. Hade svårt och somna med en sambo som däckade på 1 minut och snarka järnet.
Sen vid halv 7 började Nelson spy och spydde sen 3 ggr till efteråt så va bara upp och torka spya och då vaknar man till rätt rejält kan jag säga. Han ville inte äta heller sen på morgonen så googla och då kunde de va om de hade för tom mage. Han fick mat 1½ timme tidigare än vanligt men tycker inte de borde ha spelat nån roll, men efter att ha fått i sig lite korv så va han fit for fight igen. Tur de!

Igår va de jobbdag igen och efter jobbet va de pizza och film som gällde och sen bigbrother finalen. Skönt att bigbrother är över så man slipper sitta bänkad framför tv:n varje kväll för de!


Kommentarer
Postat av: Grannarna

Oj då: tråkigt med Nelson! Vi märkte inget ovanligt på honom. Men skönt att det är över!

2012-06-04 @ 14:03:09
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0