Lavendelkladdkaka...

Tråkdag idag =(
Va meningen att vi på Kappahl skulle träffas idag innan alla börjar sin semester på en kvällsfika/middag, men då va de bara fler o fler som inte kunde så de blev inge. Nåt jag hade sett fram imot, men icke då..
Sen tänkte jag att jag och kompisen kunde åkt på bilbingo, men då fick hon jobba, så de sket sig de med.. Så va ska man hitte på? Blev och laga mat (potatisbullar som blev misslyckade och bacon.. OJ OJ OJ vilken gourmemiddag.. NOT!!) och sen blev den en promenad på nästan 1 timme med Nelson och efter de så ställde jag mig och baka en kladdkaka med lavendel i. Den blev kass den oxå! Hade för stor form så den blev jätteplatt och jätte torr, torrare än en bulle typ. Smaken va helt ok, men om ja ska baka den igen så ska jag ha en springform som ä typ 15-20 cm i diameter el kortare tid el baka dubbelsats el nåt för de går inte och äta den som den är nu.
Jaja, är inte min dag idag helt enkelt.. Man kan inte vara på topp alla dagar, eller?



Lavendelkladdkaka

100 g smör
100 g mörk choklad
2 ägg
2 dl lavendelsocker (socker som man blandat med lavendelblommor som fått stå i några dagar/veckor)
2 ½ dl vetemjöl

Rör samman ägg och lavendelsocker. Smält smöret, rör 100 gram av chokladen i det och blanda i. Rör ner vetemjölet. Häll smeten i en smord form med löstagbara kanter. Baka i 15-20 minuter i 200 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0