TickTack..

Va tiden går.. Vet att jag skriver de nästan vecka men känns som minutrarna tickar på fortare än nånsin? Bara jag som tycker så?
 
Fredagen skrev jag om häromdan tror jag, vilket va tur på Kinnekulle, Götene och baka tårtbotten och gjorde dumle fluff..
 
----------------------------------------------------
 
Lördagen jobbade jag. Va jag som va ansvarig för dagen så började kl 9.. Va riktigt segt och gå upp kl 7! Inte van vid de kan jag säga! Jobbade till 16,15 och va möe folk hela dagen och vi va en människa kort men jag och jobbarkompisen klara de galant ändå =) Även om vi inte är ordinarie folk så har vi ändå bra koll på läget då vi både har jobbat extra där i 5 år el va de nu är..
Sen gasa hem fort för att göra hallonmousse, vispa dumlefluff, skära isär tårtan, fylla den, diska och göra iordning efter mig för att sedan direkt åka till Lidköping igen. Där åkte vi till ett par kompisar som det även kom ett par till som vi fick en fördrink hos. Jätte god med jordgubbar, apelsinjucie och nåt mer i. Mums trots min va alkoholfri då jag fick köra som vanligt..
Sen bar de av till Harrys/Stadt i Lidköping där vi åt super god mat! Jag tog KockensToast som vanligt för den kan jag få i barnportion vilket är toppen. Gör inget att ja inte kan välja mellan så mycket saker för den är jättegod! Kött, bröd och strips med beasås.. MUMS!
Vi alla blev proppmätta, va så de va helt tomt på varje tallrik för alla gilla verkligen maten =) Efter suttit och slappar/pratat där en stund tänkte vi åkt till Raceroom för karlarna ville köra bil men va stängt där, och sen tänkte vi stadtsträdgården men va nästan slut när vi skulle dit så de sket vi oxå så vi åkte till Kronocampingen i Lidköping istället där de spelades liveband. Va en jättevarm kväll så vi satt ute i en jätteskön soffgrupp och myste tills alla satt och gäspa ikapp av hur proppmätta vi va =)
Va lagom tid oxå då vi behövde hem till våran björn, men i Skara öste de verkligen ner så va inge vidare kul och gå promenad då..
 
----------------------------------------------------
 
Söndagen jobbade jag oxå vilket gick i ett men va nog för de va dåligt väder, då kommer folk och handlar. Perfekt för oss!
Sen gasa hem i bilen igen då jag hade en tårta och dekorera. Efter 5 timmar svärande och måttlig förbannad va jag äntligen klar med tårtan. Vissa moment gick inte som jag ville och sen börja de bara krångla mer o mer.. Men för att vara 3:e ggr jag bakar tårta är jag nöjd ändå.
Va helt slut och jätte ont i ryggen då man står helt fel ställningar hängandes över diskbänken så blev de tidigt sömn..
 
----------------------------------------------------
 
Gårdagen va de jobb som gällde igen.. Möe och göra då de är nya kampanjer som börjar osv.. Så dagen gick väldigt fort.
Direkt efter jobbet åkte jag och mötte upp 3 kompisar för att sedan äta räckbuffe på Stadt. ÅÅÅÅÅÅ va gött de va. Sitta och skala räckor, äta kex, ost, ailoi, vidruvor och meloner en hel kväll. MUMMMMS! Sen blev de även en efterätt med blåbärsglass, jordgubbskompott och nåt crunchigt till de.. MUMMMS igen =)
Blev verkligen proppmätt och magen stod verkligen rakt ut när jag kom hem! Men hade en jättetrevlig kväll med mina kompisar, vill jag absolut göra igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0