Lördag till onsdag...

Som vanligt tickar dagarna på..
 
Lördagen bestod av jobb på dagen och på kvällen åkte vi till P´s jobbar kompis för att grilla lite och snacka lite skit. Kom 2 andra par oxå så va en kanontrevlig kväll..
 
Söndagen även där jobb, sen direkt efter jobbet gick jag och 2 jobbarkompisar ut och käka pizza i Lidköping för att sen gå på bio senare på kvällen. Blev Cockpit denna ggr. Va en helt okej film, lite seg imellanåt men man fick skratta många ggr =)
 
Måndagen va jag ledig så på förmiddagen slappa vi. På eftermiddagen åkte vi till Skövde en sväng för att kika lite i affärer men blev knappt nån shopping alls..
Efter Skövde blev de en sväng till mina föräldrar. Jag hade 2 blommor och kruka ståendes där så vi hämta hem den så jag fick lite blommor på altanen. Tyvärr är de inge vidare väder så man kan sitta ute på altanen och njuta, men får väl hoppas att solen kommer lite längre fram..
Sen blev de mer slappning i soffan. Har vart rätt möe de sista, saker och göra varje dag som jag gillar och göra, men va skönt med en slappar dag sådär imellan =)
 
Tis jobb hela dagen. Och när man jobbar 10-19 så hinner/orkar man inte göra saker varken innan el efter så blev bara en promenad med Nelson på kvällen när jag kom hem. Tog svängen förbi mamma och pappa för de hade inte träffat Nelson på ett tag så de "sakna" han lite =)
 
Idag har jag vart ledig. Hade i helgen tänkt att vi kunde åkt iväg ilte längre bort och shoppat lite för P fyller år på lördag så vi kunde köpt nåt paket till han. Han är så tråkig och inte vet va han önskar sig så är inte lätt att köpa till han då. Tänkte ett tag och köpt ett Playstation till han, men de hade han vart och köpt till sig själv häromdan så de sket sig.
Men iallafall så ringde P´s pappa i söndags el måndags och fråga om han inte kunde med och hämta båt idag, så de blev ingen shopping idag..
Men mamma och pappa har semester nu och de ville till Hectors skor i lilla Vedum så åkte med dem dit eftersom jag ändå va själv hemma. De hitta 3 par skor så de shoppa loss. Hitta skor med, men tror inte jag behöver mer skor?!?
Efter Vedum åkte vi till Vara för och kika i en tyg affär och kolla vart mammas morbror bodde. Sen ville mamma åka småvägarna hem genom Tråvad, Bjertorp, Fyrunga, Kvänum och Västra Gerum. Mamma är född och uppvuxen precis vid Bjertorp slott för min morfar jobbade på den gården och hade hand om alla tjurar där. Så vi kollade deras gammla hus bla. Sen till Fyrunga där mina gammel mormor och morfar ligger begravda och sen till Västra Gerum där min farmor och farfar ligger begravda. Så blev en liten sightsingstur på landet.
När jag kom hem va Nelson superglad som vanligt när man kommer så vi gick en lång runda runt vårat kvarter som avslutades hos mamma där jag plockade vinbär..
 
Nelson på våran runda idag. Vi går på yttersvängen runt för där finns de inge tagg/el stängsel så han kan springa fritt vilket han gillar starkt.. Så synd att Axvallahed har sina kossor ute nu =(
 
De är vad jag har gjort på de senaste dagar sen sist.. Nu sitter jag i soffan och väntar på min muffinsar ska bli klara i ugnen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0