Hallon whoopies...

Idag har jag testat på något nytt, nämligen whoppies som står i varannan bakbok och bloggar. Så gav mig på de idag och de skulle jag inte gjort, för de va inte värt jobbet. För de blev inte alls goda..
Va trökigt de är och baka då el.. grrrr...

Skulle vara hallonessence i och tänkte när de är alla hjärtans dag imorgon så jag hade i rosa färg och gjorde dem hjärt formade.. gulligt värre va.. Men till ingen nytta alls.. Skriver receptet här nedan om nån annan vill testa sig på och baka dem och kanske lyckas bättre än va mina..



HallonWhoppies med cream cheese frosting
ca 25 st

100 g smör
1 1/4 dl strösocker
1 ägg
3 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk hallonessens
1 tsk salt
1½ dl mjölk
1/4-½ flaska röd hushållsfärg

Cream cheese Frosting
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 stänk pressad lime (jag hade citron)
100 g Philadelphiaost

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör och socker poröst. Tillsätt ägget.
Blanda de torra ingredienserna. Vänd ner de torra ingredienserna i smörblandningen, häll sedan i mjölken. Avsluta med att ha i den röda hushållsfärgen.
Klicka i smeten i en spritspåse och spritsa sedan ut hjärtan på ett bakplåtspapper på en plåt. Tänk på att göra hjärtanen väldigt tydliga i formerna då kakorna flyter ut.
Grädda kakorna i ca 10 minuter. Under tiden som kakorna svalnar gör du fyllningen.



Cream cheese frosting:
Vispa ihop alla ingredienserna, se till att smöret är rumsvarmt.
Det är bra om frostingen blir ganska fast så att den inte rinner ut när man sätter ihop kakorna.
Spritsa eller klicka på frostingen på en kaka och sätt ihop den med en matchande kaka.


Kommentarer
Postat av: Grannarna

... men det ser väldigt gott ut! Och hjärtformen är jättefin.

2012-02-14 @ 16:57:04
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Ajje

Jätte fina, tråkigt att du inte blev nöjd

2012-02-14 @ 21:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0