Pärongrädde...

Tårtan som jag gjorde till mamma hade jag pärongrädde som jag kallar de. Vet inte namnt på den egentlign så fick bli de namnet =) Lärde mig den är jag va på tårtkursen för ett tag sedan. Super god är de, god och att äta direkt med slev =)
 
Pärongrädde..
Fyllning till ett tjock lager och ett tunt lager i en tårta.
 
4 dl grädde
2 dl vaniljkräm (jag gjorde på marsankräm)
3 st halv konseverade päron
1-2 tsk päronarom
grön karamellfärg.
 
Gör vaniljkräm enligt förpackningen och låt den stå till sig i 5-10 minuter. Under tiden vispa grädden som vanlig i en annan skål. Blanda sedan ihop dem försiktigt. Hacka päronen i lite mindre bitar och blanda i dem och päronaromen och karamellfärgen. Sedan är de bara och fylla tårtan..
 
Går även och byta ut päronen och aromen mot nåt annat. Tex hallon, banan, kiwi el va man nu vill. Perfa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0