Vetrinär...

Idag har jag och Nelson vart på en snabb visit på SkaraDjursjukhus för de va dags för hans 2 års spruta. Gick undan som hejsan där inne, fick sitta och vänta i några minuter bara och sprutan tog 15 sekunder så vi va ute därifrån efter 5 minuter.. Smidigt och bra!
 
Försökte få en bild på Nelson, men så fort jag tar fram kameran så ska han titta åt ett annat hål. Han är lika kameraskygg som sin matte =)
 
2 år och 1 vecka...
 
En söt liten vovve på 12 veckor..
 
Lite skillnad mot när jag va där för nästan 2 år sedan med han, då fick jag upp han på bordet. Testa de inte idag, för jag vägde han precis innan vi gick in på rummet och han landa på 44,3kg så gjorde jag inte ens ett försök och få upp han =)
Ja chansa att han skulle väga run 44-45 så jag hade rätt, men trodde ändå han skulle väga mer, för berner vovvar brukar väga över 50 kg så han är liten för sin ras.
Fast är rätt gött att han är lite, tänk va mer styrka han hade om han va större och vägde mer.. PUH.. och han är världens osmidigaste hund så de hade oxå vart värre med mer kg.. Så är nog bra han är lite =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0