Nästan mitt i natten...

Sitter här i mörkret med mina 2 grabbar och väntar in tiden. En katt på ena sidan och en hund på andra sidan av mig här i soffan. Gött med lite sällskap eftersom jag väntar på att klockan ska ticka på så jag kan sätta mig i bilen och åka till Landvetter och hämta mamma och pappa.
Försökte lägga mig och sova i 2½ timme, men gick inte alls. Låg och vred o vände mig bara och tänkte på allt möjligt så va lika bra och gå upp efter ett tag..
Hoppas vädret är okej dit ner, brukar vara lite lurigt i Härskogen med dimma mellan alla sjöar men ska nog gå bra..
 
----------------------------------------------------
 
Dagen idag har gått i ett nästan. Börja dagen med att lasta ut allt ur frysen i källaren så jag kunde frosta av den. Va MÖE is spec på ett ställe så där fick jag stå med en skruvmejsel och hammare och försöka hacka bort de för annars hade de inte vart klart förrän imorgon och så länge hade jag inte kunnat vänta för då hade alla frysvaror vart tinade.
Under tiden jag sprang upp och ner i trappen (och aj aj aj, min träningsvärk i låren kändes rätt bra) så bakade jag bröd som blev sådär, gjorde muslii, satte in mer hyllplan i köksskåpen som kompisen va snäll och köpte på IKEA häromdan så jag får plats med mer bröte, rensa även samtidigt i skåpen, tvättade lite kläder som ja tänkte sätta ut på tradera som blivit lite för stora. När klockan va 2 så va ja klar med allt så då tog jag och Nelson en promenix och sen satte jag mig i soffan och halvblega på film tills sambon kom hem och då ville han åka till Skövde. Dags för nya bromsbelägg på bilen. Så de ska han passa på att byta medan han mekar med de andra felen på bilen. Japp, kommit upp nya fel på Volvon så nu står den lite halvt isär plockat på P´s jobb och nu hoppas vi delarna kommer imorgon så han kan sätta ihop den igen. Som tur är så behöver jag inte bil utan kan cykla annars hade man vart lite handikappad eftersom man är så van vi att ha 2 bilar.
Blev även lite annan shopping innan vi for tillbaka till Skara, men mellanlanda hos P´s jobbarkompis för att lämna av en grej men blev bjudna på kaffe så vi blev sittandes där nån timme innan de va dags att åka till P´s jobb för han skulle låsa där nere. Då tog vi även med oss Nelson så han fick springa lös där nere. Tog med tennisboll så han fick springa och jaga, men han har rätt kass kondis så lunka fram och tillbaka de sista.. Slöfock!
 
Bjuder på en bild på Nelson från när vi titta på film i eftermiddags. Måste ju ha en bild till mitt inlägg ju..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0