Pasta sallad..

I fredags va jag hos en kompis och blev bjuden på pasta sallad. Är knappt nåt jag ätit för ja har fått för mig att kall pasta inte är något gott. Men va jättegott de hon bjöd på.Så idag har jag gjort de oxå och det var så superenkelt att laga!



Pastasallad

kycklingfileer (jag tog 2 st)
pasta fjärilar
teriyakisås (jag tog 3/4dl)
sallad
gurka
tomat
paprika

Koka pastan enligt förpackningen. Dela kycklingfileerna i bitar och stek i smör och salta/peppra. Häll sedan i teryakisås och stek en liten liten stund. Låt både pastan och kycklingen svalna.
Skär salladen och blanda ihop allt! Klart!
Till de blanda jag cremefraich och sweetchilisås i en skål ihop med lite vitlök. Salta och peppra i med. Jätte gott till salladen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0