Varning för VÄLDIGT äklig bild!

Min lilla plutt har skadat sin baktass.

Längre upp på benet på baksidan så har han kala fläckar som är lite hårdare som jag trodde hade kommit för han jämt ligger och sover direkt på golvet, men fick reda på att även dem är tramdynor. Den har vart lite svullen som nu har har spruckit upp och blöder lite. Vet inte om har gått imot nåt el om han själv har bitit sönder den för den kanske kliar. Han är där och slickar lite då o då och passar självklart på när vi tittar bort.
Nån som har förslag va man kan göra för att de ska bli bättre? Vi har tvättat med sårtvätt el va de nu heter så de sitter inge smuts i de va vi kan se. Ska testa sen och sätta en kompress och linda benet så han inte slickar de för mycket men är väl inte bra att de sitter på för mycket för då läker de väl inte. Vi fick låna en uppblåsbar kudde av grannen och ha runt halsen så de inte ska nå och slicka, men Nelson va för stor för den så han nådde den ändå. Funderar på att köpa tratt, men känns inte som han slickar så mycket på de så de ska behövas.. Nån som har tips? Om man ska smörja de med nåt? Har testat tassalva för och mjuka upp de lite oxå.

Bild längre ner i inlägget, la den längre ner för er som inte vill se bilden..















Visst ser de äkligt ut!?!?!


Kommentarer
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Hej!

Jag hade också det problemet förut, och ibland händer det fortfarande. Tydligen har det med att göra hur länge man vispar. Man ska inte vispa för kort tid, och inte för länge heller... har börjat hitta känslan för när det är lagom men den är svår att beskriva :( Brukar du vispa ägg och socker länge? Smeten ska bli vitaktig men när den väl blivit det räcker det.

Ett annat tips är att inte ha i det sista av smeten från bunken i mitten på formen, jag brukar smeta ut med hjälp av en sked så att det inte blir en klick i mitten. Hoppas du förstår vad jag menar och att du lyckas med nästa tårtbotten!

Jo förresten, en sak till; vänd på tårtbotten efter bara någon minut att du tagit ut den ur ugnen. Den kan vara kvar i formen men vänd den upp och ner snabbt.

Lycka till!

2011-09-14 @ 16:10:56
URL: http://bliminjast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0