Fönster...

Idag tjugo över 7 klampa 3st hantverkar in genom dörren och börjat riva ur våra fönster.. Jag och nelson har gömt oss nere i källaren så länge och katten ligger livrädd under sängen på övervåningen..
Jag och Nelson är absolut inga morgon människor, orka knappt öppna ögonen halv 7 imorses och Nelson bara titta på mig och undra va jag va syssla med.. Tacka vet jag och gå upp kl 9 =)

Lite typiskt att jag får jobba alla dagar utom söndag denna vecka när de är hantverkare här, men som tur är så får Nelson åka ner till P´s jobb under tiden och katten får vara här nere i källaren så vi har satt upp kompostgaller i hela trappen så han förhoppningsvis inte smiter förbi/över.. Inte lätt och ha innekatt...



Våra nya fönster och altan/balkongdörrar..
Ska bli riktigt skönt och få nya fönster då våra verkligen är jätte fula (trät har spruckit och färgen börjat flagna bort) och dåliga (fönsterglasen sitter inte fast i karmen) och är väldigt lyhörda. En till nackdel är att de är såna man delar på hälften så när man ska putsa fönster så får man putsa dem på 4 sidor och de samlar alltid massa damm och skit mellan oxå.
Vi kände att de va ingen ide och försöka fixa iordning fönster från 1969 och om vi säljer huset nån gång framöver så har de ökat på värdet lite.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0