Wookgryta

Häromdan hitta jag ett recept på en blogg jag härma fast bytte ut grönsakerna och de blev jätte gott! Om ni gillar wook och lite sting så ska ni testa detta.. Super enkelt!



Wookgryta

300g strimlat nötkött
1 broccoli
2 morötter (jag tog istället en 2/3 påse med frysta wookgrönsaker med bla morötter, bambuskott, purjolök)
1/2 gul lök
1dl teriyakisås
1-2 tsk sambal oelek (jag tog 2½)
2 1/2 dl matlagningsgrädde (jag tog 4dl)

Salta och stek köttet gärna i en wookpanna. Tillsätt buketter av broccolin och tunna skivor av morötter och lök alt fryst wookgrönsaker el i konservburk. Låt dem bli något mjuka innan ni tillsätter teriyaki, sambal oelek och grädde. Smaka av med salt och eventuellt mer sambal. Servera med nudlar eller ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0