Leonberger vs BernerSennen

Idag har vi vart hos P´s kompis som har en leonberger. Bra för Nelson och ha en hundkompis som är i nästan samma storlek, för då kan de busa och leka på ett annat sätt jämnfört med alla andra små vovvar vi känner.. Boy som leonbergern heter är en kille men ändå ska Nelson sätta på han. Nelson fatta inte att de inte va en tik för han skulle på han ändå.. Så snart kommer de nog tyvärr bli en kastrering på Nelson om de fortsätter för han kan ju inte gå och sätta på alla hundar han leker med.. Tok hund!
Får ge de lite mer tid innan man kastrera honom för de kanske bara är nåt nytt han har fått för sig så han kanske slutar snart? Annars, när ska man kastrera dem tro? Ska de vara nån spec ålder? Och va är "biverkningarna" när man kastrera? Så får nog sätta mig och kolla i böcker jag fått låna och även googla i veckan..



Ute i regnet och sprang och busade för fulla muggar.. Kan säga att de va rätt skitiga när vi skulle åka hem!



Av 3½ timme vi va där fick jag dem och ligga stil i kanske 1 minut.. för de höll på HELA tiden, så nu har vi en utslagen hjälte sovandes här på golvet =)

-----------------------------------------------

Läste på facebook att en kompis till oss va på Ullared/Gekås idag så blev så sugen på att åka dit, så imorgon ska jag och en kompis åka dit =) TJOHOOO!! Fick presentkort därifrån när jag fyllde år, så imorgon ska de shoppas!! Enda nackdelen är att gå upp tidigt imorgon bitti, men de är de värt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0