bytt däck...

Igår hade vi en storstädningsdag av min skruttibangbang bil. Den va jätte skitig och helt nergrusad av en Nelson som satt i baksätet för ett tag sedan och även lerig på utisdan, så de fick bli en tvättning både på insidan och utsidan. Sen kom P på att vi skulle byta däck på bilen då vi har åkt med åretruntdäck, men nu fick sommarpuckarna åka på. Frågade P om jag bara fick testa och lossna en skruv för att se om jag kunde och fy bubblan va jobbigt de, men efter att jag lossnat en så fortsätte jag, så nu har jag för första gången i mitt liv bytt däck på min bil =) Är impad av mig själv!! Hoppas han inte kommer på idén att jag i fortsättningen ska byta däck själv på min bil..

Idag har jag planterat nya blommor i krukan på trappen då påskliljorna va helt döda, så tog med mig Nelson ut på framsidan och satte fast repet runt plommonträdet och han va så duktig.. Han bara satt/låg och titta på alla människor och bilar som åkte förbi.. Ibland är han allt duktig..



Imorgon ska jag jobba på dagen, är inte så sugen på de för de ska väl bli ganska bra väder imorgon med? På kvällen är de dags igen för hundkurs så vi får hålla alla tummar och tår att han sköter sig + inga tikar i närheten =) Bara 3 ggr kvar på kursen men idag har vi anmält oss till grundlydnad som vi ska gå till hösten, bara hoppas vi kommer med..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0