Glömt...

När jag loggade in här på blogg.se så såg att de va flera dagar sedan jag blogga, men kan väl inte påstå att jag har så möe och skriva om..
Har inte bakat nåt, de har inte hänt nåt speciellt med varken Nelson el oss, och vardagslivet är väl inte så kul för er att läsa om direkt.

Men helgen har iallafall gått med rykande fart som vanligt.
Va nämligen inne på Rörstrands hemsida häromdan för att jag hade fått mail därifrån och tur va väl de att jag kikade in, för de finporslinet jag samlar på ska vissa delar utgå, vilket är typiskt när man väl har börjat samla på nåt!
Tallrikarna har jag fullt i, men kaffekoppar hade jag bara 2 av, så i lördags åkte jag och mamma dit en sväng så köpte på mig 4 st till för tänkte 6st är väl ganska okej och ha. Men efter att dividerat med mig själv fram och tillbaka och även lite med P och en kompis, så åkte jag och P till Lidköping i söndags igen och köpte 6 st till, så nu har jag fullt i kaffekoppar med. Även 2 st små skålar i samma serie fick följa med hem med. Så nu tror jag att jag har fullt i serien. Behöver gå igenom och räkna allt, för man får väl passa på nu, för efter 30 juni är de väl inte lika lätt och få tag på de + att de är dyrare.
Va väl inte direkt planerat att bränna nästan 1700 på porslin denna månaden, utan de va kläder som va prio 1, men om drygt 1 vecka kommer lönen igen =)


(Mina porslins serie, Qvint från Rörstrands)

----------------------------------------------------

Efter turen till Lidköping i söndags börja jag och P mäta i hallen för vi ska lägga in klinkers innanför dörren. Så nu är de färdig mätt vart klinkers ska börja och tror de kommer bli kanon bra. Brukar alltid få tjata på sambon för att de ska hända lite saker, men i söndags va han snabb som ögat och hämta sin verktyg nere i källaren och började såg bort de gammla golvet =) Han har nog saknat och snickra lite, så nu behöver vi åka och köpa murbruk så vi kan sätta igång och kakla =)
Kommer bli samma golv som är inne på lilla toan som är precis där hallen är, så nu får vi bara hålla tummar och tår att kaklet räcker till och att de inte går sönder några när de ska sågas och borras i dem..

----------------------------------------------------

Igår va jag, mamma och syster i Örebro på en lite shoppingtripp, men bara för man behöver/ska ha saker så hittar man inget, så blev en väldigt billig tripp, men tur va väl de efter min porslinsshopping i helgen..
Från IKEA kom jag ut med ett måttband för 5 kr + att vid utgången hitta jag ett paraply för 25 spänn.. Inte riktigt va man tänkte och köpa när man åker till IKEA direkt, menmen...

----------------------------------------------------

Veckan som kommer blir lugn den med förutom om vi ska börja kakla, men ska ev till svärmor och sy in lite kläder på torsdag + att hon ska hjälpa mig och sy en onepiece =) De är så jäkla fula, men verkar hur sköna som helst, så har beställt tyg och mönster så nu ska de sys =)
Ev blir de kanske tutbingo i Larv om väder och vind och inget jobb. Får hoppas på lite vinst då =)
På lördag ska vi iväg på en fest med P´s spel gäng, så P´s snälla syster ska vara hundvakt i några timmar så vi får komma iväg lite. Ska bli skönt och kul!
Skulle behöva hundvakt på midsommarafton några timmar, men är inte så lätt och få tag på hundvakt en sådan dag för folk är ute på egna äventyr.. Borde finnas hunddagis som man kunde lämna in sin vovve på, kanske ä nåt man skulle starta =) Nä, puh, de räcker och hålla koll på 1 hund!!
Men hoppas hoppas hoppas vi får tag på nån den dagen som kan ha Nelson, iallafall några timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0