Skogen och dusch...

Idag har vi vart i Uddetorpskogen med Nelson. Vi trotsa de regninga vädret och åkte ändå. Inte de bästa vädret och gå i skogen med, då de kom massa vatten från alla granar och träd. Men lite vatten dör man inte av.
Nelson gilla skogen tror jag för han sprang fram och tillbaka hela tiden. Han höll sig i närheten av oss som jag va nervös att han inte skulle göra. Men han är lite dålig på att komma när vi ropar på han. Han är så koncentrerad på att lukta el bita el va de nu är, så han skiter i oss.. Vet inte riktigt hur man tränar upp de?



När vi satte oss i bilen för att åka hem, så va han pisse sur och han har inte duschat sen i oktober, så de va allt dags för en dusch för han. Gick bättre än va jag trodde, jag som trodde han skulle blitt avskräck från förra gången. Men icke då, som tur va..
Tack Bengt och Marie för hundschampot vi fick av er!



Önskar mig en systemkamera, för får så jäkla kassa kort med våran kamera. Fast P vill hellre ha ett nytt tv-spel.. Får väl tjata mer på han, så kanske de bli en kamera framöver. Frågan är vad man ska ha för nån, finns så måååånga och välja mellan.. Vill inte ha för avancerat, men ska ju ändå inte vara skit när man väl köper en..

Ska sätta mig i soffan strax och sätta på en film, så kanske Nelson kan gå och sova. För han kan inte riktigt slappna av när jag springer fram och tillbaka då han gärna vill vara med mig. Efter de blir de och laga mat. Idag blir de ett recept som vi blev bjudna på hos ett par kompisar får mååånga år sedan. Kassler och så är de vitlökssås och så har man hasselbackspotatis till.. Va ett tag sedan vi gjorde de, så de ska bli gott..

Imorgon blir de nog en tripp till Skövde. Ska hälsa på en kompis i veckan som fick en liten dotter några dagar innan julafton så måste köpa nåt litet att ha med mig. Ska bli kul att träffa henne då vi inte sett så mycket på sistone. Måste även köpa tandkräm och nytt halsband till Nelson, då han växer ur sina hela tiden.. P va på Djurmagasinet i Lidköping förra veckan när han skjutsa mig till jobbet, och de tyckte vi skulle ha halvstryp på Nelson, men är lite anti till de när han fortfarande är "bebis". Fast de kanske är bra? Jag vet inte.. Finns väl nån djuraffär vid Elins Esplanad så får åka och kolla där med och höra va de säger...

Tänkte kanske baka nåt imorgon med. Har inte bakat på evigheter och har massa ägg som går ut snart, så de är dags och baka lite. Frågan är bara vad ska man baka?


Kommentarer
Postat av: Ajje

Säg till P att det är viktigare med en bra kamera, än ett TV:e spel.

Vi har en Nikon D3000 och det är en lätt kamera

2011-01-09 @ 10:16:27
Postat av: Grannarna

Jag tycker inte alls att fotona är kassa. De är väldigt trevliga att titta på!

2011-01-10 @ 17:16:16
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0