Operation...

Idag är de dags för operation, inte för mig utan för P. Han ska ta bort titanskruv i sitt knä efter han bröt lårbenet för några år sedan. Han va allt lite nervös imorses när jag skjutsade in honom, för han vet inte riktigt vad som väntar. Han har inte fått nån info om hur operationen går till..
Om han blir får lugnande o lokalbedövning el om han blir nedsövd..
Om han blir sjukskriven..
Om han får kryckor..
Hur lång tid de tar... osv..
Så nu sitter jag här vid telefonen och väntar på att han ska ringa.. kan ta ½timme till flera timmar.. för om han blir nedsövd så får man väl ligga på uppvaket ett tag efteråt och så? Jag har aldrig blivit opererad så jag har ingen aning..
Men de kommer nog bli bra, även att han kommer ha mindre ont i knät, för nu har han haft ont i de i 1 år el va de nu är. Är att skruven sitter så nära en sena el muskel, så han har ont när han går i trappor och cyklar och sånt. Man känner även av den när man tar på knät, så den sitter väldigt ytligt..

På vägen hem så körde jag om en lastbil på motorvägen och fick ett stenskott på rutan, mitt i synfältet på passagerarsidan.. Kunde den inte träffat mer i kanten om jag nu hade behövt få stenskott överhuvudtaget.. Jäkla lastbil och jäkla stenar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0