Julen ute..

Igår börja jag plocka ner ljusstakar och tomtar i sina lådor och idag åkte granen ner, så nu är julen helt borta! Man går och längtar massa innan jul att snart får man äntligen sätta upp sakerna.. och några dagar efter jul så "spyr" man på sakerna.. Då jag inte är så mycket för pynta och prylar, så är de skönt att de blev "tomt" här hemma igen..

Gardiner hänger ut på balkongen på vädring.. Samlas så mycket katthår på dem när katten sitter i fönstret.. Så hoppas lite hår har försvunnit. Skulle vilja ha nya för de är alldeles solblekta på baksidan, men de blir ju de med en gång, och man kan ju inte köpa nytt hela tiden heller som jag egentligen skulle vilja.. Men de räcker inte pengarna till.. Spec inte nu när jag inte har fått a-kassa på ett tag, för de strular som vanligt! Tur att jag har P och leva på =) Fast där rycker de möe pengar på hunden.. Köpt nya matskålar, halsband, tandkräm, leksaker, ben och 15 kg mat på 2 dagar, och det är inte billigt.. Vill ner till Ullared snart, så jag kan fynda lite leksaker och andra prylar där...

Vi har även satt upp handdukskrok och toarullshållare på väggen idag, äntligen.. Blev riktigt bra.. Är nöjd med toan här nere nu, önskar bara att jag kunde få likadant uppe på min toa där uppe..
Pappa gjorde om i hans badrum i november, och han satte upp skivor som såg ut som kakel på väggarna. Funderar på om man skulle sätta upp såna, för de kan man göra själv och slipper anlita hantverkare och då sparar möe pengar på de, för de är hantverkare som är dyrt.. Fick offert från Wallgrensrör och de skulle ha över 100,000 för att göra om vårat badrum i bara arbete. Okej om badrummet vart stort, men vårat har en golvyta på mindre än 4kvm. Så de ska vi absolut INTE anlita! Så får vi får väl titta runt på lite andra firmer och kolla va de tar..

Imorgon kommer en kompis hit, vi ska äta kina mat.. Har inte ätit de på läääänge, men är för P inte gillar de..
Så ska snart sätta igång och baka något som jag kan bjuda på till fikat efteråt.. Sitter här och bläddrar för fullt på nätet efter nåt smarrigt, men finns så mycket och välja mellan...


Kommentarer
Postat av: Ajje

Har en kompis som bor i ett sånt hus som ni, dom har precis börjat renovera sitt badrum.

Ken kolla lite m henne hur mycket dom har lagt på detta

2011-01-11 @ 20:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0