Stackars Nelson...

Nelson mår fortfarande dåligt. Han är jätte slö och hängig och sover mestadels. Va nere på djursjukhuset och prata med dem och de tyckte vi skulle svälta han 1 dygn. Och under den tiden ska vi ge honom vätskeersättning som är vatten, socker och salt ihop kokat. Sen ska han få det 1 msk 3-4 ggr i timmen. För man fick inte ge för mycket åt gången för då chockar man magen + ha inte får behålla vätskan för han blir pinkinördig med en gång.  Är väldigt svårt och få ihonom de, de smakar nog inte så gott. Sen har han spytt 2 ggr efter vi har gett honom detta. Inte bra!!
Sen imorgon ska han få ris och kokt fisk. Nån/några msk varje timme. Så nu är de full rulle att få magen i schack igen. Är riktigt jobbigt tycker jag för man ser att han inte är sitt vanliga jag och man inte vet hur ont han har och även att man måste hålla på hela tiden med han. Se hur julen kommer sluta. Om vi kan åka iväg nånstanns el inte. Hade tänkt att åka till min kusin på julaftons kväll men får se om vi kan åka =(

Så sur på tabletterna vi fick. De sa att vissa hundar inte tål de. Kunde de inte sagt de innan och gett oss några andra tabletter istället? Varför finns ens tabletterna?!?! Irriterad på dem!!!

Eftersom vi måste vara hemma med han så va min syster här idag och bakat 16st brödkakor. Är så gott med julskinka på nu till jul. Men de blev sådär. Platta och kompakta och väldigt konstig form på dem, men de ska nog gå ner ändå..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0