Julen över...

Då va julen 2011 snart över för detta året då.
Har inte riktigt känns som de vart jul, men är nog bara för vi inte har haft nån vit jul? Julen har iallafall gått i ryckande fart.

I fredags kväll, alltså dagen innan julafton firar vi jul hemma hos min mamma och pappa där vi äter årets första julmat. Vi delar självklart ut julklappar och har som tradition att man ska köpa paket till de andra och så skriva rim på paketet. Är lite kul att försöka lista ut va paketet kan innehålla. Leker även en lek med paket och tärningar som jag vet har börjat leka mer och mer på julen. En kul men stressande lek =)




Eftersom Nelson inte mådde riktigt bra så fick han följa med till mina föräldrar på kvällen.

--------------------------------------------------
Julaftonsmorgon va en lugn morgon som tillbringades i soffan. Sen klockan 13 åkte vi till sambons mamma där vi fick årets andra julmat. Som tur är så smakar julmaten inte samma hos någon så man inte tröttnar så fort på det.
Hos svärmor va vi hela eftermiddagen så de blev den obligatoriska KalleAnka som MÅSTE ses varje år! Vi sitter alla i soffan och härmar va de säger för vissa scener vet man exakt va de ska säga. Favoriten är självklart tomtens verktstad och den otroligt bra färgen som blir schackrutig =) Även när de Musse o Co åker på camping turen.. Går som sagt va inte missa!!
Efter Kalle Anka blev de lite julklapps utdelning och lite mer slappande =)


Nelson hade dagen till ära ett rött sidenband i sin tratt, istället för vit gasbinda. Är de Julafton så är de =)

-------------------------------------------------------------------

Efter att vart hos svärmor så vart det hem och gå ut en sväng med Nelson + byta om till kvällens julfirande. Då bar det av till min kusin i Brännebrona där min morbror och 2 till kusiner med familjer kom, så vi totalt var 22 personer. Så där va de hålligång =)
Där åt vi tacosrulle och "skagen"rulle. Tror de är som en pannkaka man gör i ugnsform och så har man lite olika fyllningar i. Super gott till en sallad där mamma hade gjort med granitäpple i. Supergott!
Även där så hade vi julklappsutdelning där även tomten kom och hälsade på och delade ut julklappar =)



Blev inte så sen kväll eftersom Nelson va själv hemma så vi behövde hem och gå ut med han, men efter att stoppat i sig så möe mat och godis under dagen så blir man rätt trött och slö, så va rätt skönt och krypa ner i sängen på kvällen =)

----------------------------------------------------------------

Gårdagen alltså juldagen va vi hos sambons pappa där vi fick kalvstek, potatis och gudomlig sås.. nästan så man ville ha en sked och bara äta sås.. Så gott! Har aldrig testat mig på att göra stek på det sättet, men fick köpa skinkstek av P´s jobbar kompis nån vecka innan jul för de hade köpt sig en hel färdigstyckad gris.
Iallafall blev lite pratande/slappande och skrapande av trisslotter, men vi vann inget tyvärr, men svärfar vann 50 kr och även P´s syster lika mycket. Tyvärr inga miljoner denna gången heller =/

När vi kom hem därifrån så sjönk vi ner gott i soffan och tittade film hela kvällen! Riktigt skönt! Och här har vi suttit hela dagen oxå =)
Nelson mår förövrigt MYCKET bättre, nu är han tillbaka på banan igen och är busig som vanligt, vilket är skönt att han pignat till för imorgon är de dags och ta stygnen på han. Vi klarar nog inte hålla honom medan de plockar stygnen för och ligga still är inte han starkaste sida så blir nog att han får lite lugnande där. Är rätt bra med så slipper han vara så stressad när han ligger på bordet..

--------------------------------------------------------------------

Tro de el ej, så har jag nog vart lite snäll i år för jag har fått lite julklappar i år. Fått mig 2 st converse skor =) Längtar till våren våren så jag kan få börja använda dem!
Sen fick jag mycket baksaker, vilket som alltid går hem hos mig =) Nya spritsar, strössel, muffinsformar, bakböcker, grytvantar, efterrättskålar, springformar/sockerkaksformar och lite annat smått och gott =)
Beställde även en julklapp till mig själv igår, en ny Iphone som jag hoppas har mycket bättre kamera än den jag har nu! Hoppas den kommer i veckan =)





Hoppas eran jul har vart lika bra som våran!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0