Jordnötspraliner..

En av sakerna jag bakat idag är jordnötspraliner. Dessa skulle egentligen bakas i ischokladsformar, men baka dem i min pralinform istället. Passar till båda, men behövs lite extra choklad om man ska göra den som en pralin..
Hade jordnötssmör hemma i lådan såg jag igår innan jag åkte till coop, men idag när jag skulle ta ut de ur burken så såg jag att den gick ut i dec 2010, så den smaka lite konstigt, men som tur va så hade jag jordnötter i våran godislåda, så la i jordnötter i matberedaren och körde ca 2 min med knivar och wooops så blir de jordnöttssmör =) Kommer ut nån olja från jordnötterna när de körs tillräkligt länge så de binder jordnötterna och de blir ett smör.. Perfekt!



Jordnötspraliner
ca 20 st

100 g mörk choklad
1 dl jordnötssmör
2 tsk honung
50 g vit choklad
20 ischokladsformar el pralinform

Smält mörk choklad och pensla ischokladformar/pralinformen på insidan med en liten pensel. Låt stelna. Pensla en gång till. Låt svalna.
Rör ihop jordnötssmör med honung och klicka i formarna. Ringla över smält vit choklad. Låt svalna i kyl.


Kommentarer
Postat av: Sara Louise

Hej! Var är dessa vackra formar ifrån?



MVH

Sara

2012-05-29 @ 11:29:26
URL: http://saralouisew.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0