Frisk...

Igår va jag nere på djursjukhuset med Sixten igen för ett återbesök för sin leversjukdom. De undersökte honom och tog blodprov och nu precis ringde vetrinären och berättade att alla prover såg jätte bra ut och att han är frisk!! Sååå skönt och höra.. Nu kan man slappna av igen =)

Ska forstätta med speciel foder som är bra för de som har problem med lever och njurar, så de får vi fortsätta med så de inte kommer tillbaka för vetrinären vill vi inte besöka igen, för de är inte billigt. Kolla på räkningen jag fick igår. 363:- + moms kosta de för att de kolla på Sixten i 2 minuter. 475:- + moms för att ta blodprover + lite annat, så 1300:- fattigare blev jag för att vara där i ca 5 minuter igår.. JIPPI!! Pengar man kunde haft till nåt roligare men är ändå skönt att han mår bra nu..

Medan jag ändå va där så boka jag tid för kastrering på Nelson.. Kände med en gång en ångest över att operera han och att han ska ha ont och gå med tratt, men funkar inte att han ska vara så dominant som han är när han väger 45 kg. Jag har inte alltid styrkan och hantera han i de lägena. Sen måste han lugna ner sig och inte vara så hispig hela tiden vilket jag hoppas detta hjälper till med...



Har blivit mycket djur i min blogg de senaste året och inte så mycket bakverk, men imorgon är jag ledig så då ska de bakas saffransbullar hade jag tänkt. Nästa vecka ska de bakas bröd och även göra lite julgodis =) Nån som har lite recept på goda julgodisar får ni gärna höra av er..!


Kommentarer
Postat av: Veronica

får ja vara med och baka nästa vecka?

2011-12-06 @ 15:49:05
Postat av: Grannarna

Vilken fantastiskt fin bild på Sixten och Nelson!

2011-12-06 @ 15:55:59
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0