Kyckling med pasta...

Igår laga jag ett nytt recept som jag såg i en coop tidning. Kul och testa lite nya saker ibland för man varvar ju alltid samma 10 maträtter annars..
Fick ingen bild på de för jag glömde helt o hållet av de, men de såg gott och de va även gott! Lätt och snabbt gick de och laga de med, precis som jag gillar!

Här kommer receptet om nån skulle vara sugen på och laga det!

Kyckling med pasta
4 port

500 g strimlad kycklingfile
1 gul lök
1 burk svamp
2,5 dl grädde (jag hade i 4 dl för jag ville ha mer sås)
150 g färskost med vitlök och örter
2 vitlöksklyftor
1 tärnad röd paprika
salt och peppar + smör och steka i

500 g kokt pasta (jag hade pastaskruvar, fuslii tror jag de heter)

Bryn kycklingen i lite smör. Salta och peppra. Ta upp dem på ett fat/skål.
Fräs lök och svamp i lite smör utan de tar färg. Tillsätt grädde och färskosten. Värm upp under omrörning så att osten smälter.
 Tillsätt kycklingen och paprika. Låt puttra någon minut.
Smaka av med ev mer salt och peppar.


Kommentarer
Postat av: linnea

äääälskar din blogg!

jag är helt tokig i allt som har med mat och bak att göra! sen har du en helt underbart söt hund!!

får inte nog!

2011-08-25 @ 21:37:27
URL: http://www.ournotebook.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0