Helgen går i ryckande fart...

Idag har P vart iväg på enduro tävling nånstanns vid Eggby och eftersom jag fick jobba så fick Nelson följa med oxå. Hade väl gått ganska okej, eller rättare sagt som de brukar och de betyder att han hoppar lite på folk och bits lite osv.. Hoppas han slutar med det snart, men enda är ju att man ska skita i honom, så gör han inget, för han är en snäll hund som bara vill busa/gosa..

Efter tävlingen hade de vart och hälsat på P´s kompis som har Leonberger, så de hade fått leka av sig. Rätt mycket oxå då de hade sprungit och jagat varandra massa, och busat järnet =) Bra med en hund som är i samma stl som Nelson, el han är lite högre, men Nelson ä möe grövre..

När jag slutat jobbat åkte vi till mina föräldrar då pappa behövde hjälp med och få upp hans växt hus. Så han och P greja med de medan jag och mamma satt i solen o göttade oss. Satt i solväggen där de inte blåste, så de va jätte skönt!

Nu sitter vi däckade i soffan efter ätit god mat och ska strax sätta på film om nån av oss orkar gå till dvd spelaren =) Nelson har däckat här på golvet brevid efter att ha sprungit så hos kompisen, så de kommer bli en riktigt slappar kväll =)

Imorgon blir de ev tipspromenad med Nelson och en kompis, promenad/lek på Heden i Axvall om de inte blåser för möe, sen hem till svärmor som ska hjälpa mig och sy/laga lite kläder, så denna helger kommer springa förbi fort..


Sömntutan nr 1 =)
Ser rätt rolig ut när han sover då överläppen på sidan är så stor så de hänger konstigt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0