Hundkurs del 2

I tisdags va de åter dags för hundkurs. Denna gången gick de mycket bättre för nu värkar han lite mer van att de va andra hundar och folk där. Och när P märkte de blev han lugnare oxå och de smitta väl sig tillbaka till Nelson igen. Så de gick mycket mycket bättre denna gången. Ibland va de dock inte bra att jag va med och titta på för när han såg mig så vill han komma till mig. Men jag vill ändå vara med och lära mig hur jag ska göra oxå, men får hålla mig lite längre bort så han inte ser mig i fortsättningen..



Är 3 st mellanstora/stora hundar inkl oss som går kursen, sen är de 10 st små hundar som den som är längst fram i bilden, så de är lite skillnader på hundar där..

-------------------------------------------------

I onsdags kväll skulle vi klippa klor på Nelson, och jag min klant klippte i en pulpa. Mådde dåligt efteråt att jag va så klantig, men tyckte inte jag tog mycket på klon. Som tur va så reagera Nelson knappt på de och han låg snällt kvar tills jag klippt klart alla andra klor. Sen blödde han lite från klon men va inte så farligt när han låg still men så klart efteråt ville han busa och då börja de blöda mer, och enda sättet och få han lugn är att vi går och lägger oss i sovrummet, för där slocknar han på 10 sekunder så fort han kommer in där. Sen på morgonen när vi vaknade hade han inte blött nåt så de hade stannat av som tur va..
Men lugna ner mig efter att jag läst på nätet att de är lätt hänt och händer de flesta nån gång. Så de va inte bara jag som tur va...

-----------------------------------------------------

Igår jobbade jag, för de va medlemsdag så de va 25% på allt i butiken. Va hur MÖE folk som helst, så efter att typ stått i kassan en hel dag, va jag rätt trött i kroppen och huvudet igår kväll och tack så mycket Nelson för jag fick sovmorgon till efter 9 idag. Är riktigt glad att han är en sömntuta oxå och att han väcker mig när de är dags och gå upp. Ibland är han allt duktig!

Igår ringde även Nelsons uppfödare, är valpträff nere i Svenljunga i början på maj, där alla Nelsons syskon kommer men även hans mamma o pappa o moster o mormor, så jag hoppas att vi kan åka oxå. Har nämligen fått en tid och jobba då, så ska försöka byta bort den så vi kan åka. Är kul och jämnföra hur de andra vovvarna ser ut och även hur hur hans mamma o pappa ser ut i verkligheten och inte bara på bilder..


Kommentarer
Postat av: Hedie

Fint. Jag saknar min vovve som gick bort i höstas. Har inte haft hjärta att skaffa en ny.

2011-04-19 @ 11:19:23
URL: http://koksrenovering-solna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0