Paket på posten...

Idag har jag vart o hämtat ut paket på posten =)
Beställde nämlingen karamell färg och essence från essencefabriken häromdagen..



Essence är smaktillsättning till godis, glass, kakor m.m
Så man kan blanda i de i smeten så smakar de som den smaken man häller. Man kan ävan hälla i en extra droppe i tex blåbärsmosse så smakar de lite extra..
Köpte lavendel, blåbär, smultron, äpple och hasselnöt denna gången. Ska testa och baka macarons o cupcakes nån dag med det i, och om de blir bra, så jag köpa mer smaker.. Finns MASSA olika o välja mellan =)



Sen blev de brun, turkos och lila/violett karamell färg. Har alltid andvänt mig av flytande som man kan köpa på coop, men dessa i va i pulver form. Har aldrig andvänt de, så de ska bli spännade o se hur detta blir.
Nån av er som har andvänt de innan, som vet hur detta fungerar och hur mycket pulver man ska ta?



När jag ändå va på munken för att hämta ut paketet, så gick jag in där och handla. Ska baka en kaka som man ska ha vit blockchoklad i, och precis brevid där hängde det muffinsformar =) Så de fick bli en av varje förpackning. Men nu när jag kom hem så såg jag att de kanske va lite juliga? Men men, då har jag nåt och baka i vid jul =) För nu är de bara 88? dagar kvar till julafton =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0