Kycklingpaj

Idag har jag gjort en kyckling paj som jag tycker är jätte god. Även lätt att göra och är perfekt att frysa in och ta upp som matlåda.
Egentligen ska man inte ha bacon i, men idag stekte jag bacon i små bitar och hällde i fyllningen.



Kycklingpaj

Pajskal
100 g margarin
2 msk vatten
2½ dl mjöl

Rör ihop och låt den vila i kylen i minst 30 minuter.
Kavla ut och lägg i botten på formen.
Picka och sätt folie på kanterna.
Grädda i 225 grader i ca 15 min.

Fyllning
½ grillad kyckling
1 paprika
1 burk svamp el 6 st färska champinjoner
1 gul lök
1 vitlök
1 burk creme fraiche med chili
1 burk creme fraich
(ev bacon)

Riven ost

Skär svamp, paprika, lök i bitar och fräs i stekpanna.
Skär kycklingen i bitar också och häll i stekpannan + pressa i vitlök och till sist creme fraichen.
Häll sedan fyllningen på pajdegen.
Toppa med riven ost.
Grädda i ytterligare 15 min.


Kommentarer
Postat av: Frieda

Den såg smarrig ut =)

2010-05-20 @ 09:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0