Jordnötsmuffins

2 kompisar kommer till mig imorgon, så idag har jag bakat jordnötsmuffins som jag ska bjuda på. Sen får även P med sig några till hans jobb oxå =)


(Blev en askass bild, men kameran ville inte som jag ville idag)

Jordnötsmuffins
12 st

150 g smör
4 ägg
4 dl strösocker
3 tsk vaniljsocker
5 msk kakao
3 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 dl jordnötssmör

Topping:
vispgrädde
salta jordnötter

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda alla torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten. Blanda i det smälta smöret och jordnötssmöret.
Sätt ut muffinsformar i en muffinsplåt. Fyll muffinsformarna med 3/4 smet.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 min.
Dom ska vara lite mjuka i mitten, för då blir dom lite kladdiga och dom sjunker ihop så man kan fylla gropen.

Vispa grädde med lite vaniljsocker. Fyll muffinsarna och strö över dom salta jordnötterna.


Kommentarer
Postat av: Carro

Mycket god va den, ska jag baka den själv nån gång.

2010-05-17 @ 20:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0