Amerikanska XL kakor

När jag ändå va i farten och hade alla saker framme blev den även lite småkakor oxå..

Detta receptet har jag fått av min gamla jobbarkompis Lena från Kappahl. Har inte bakat dem tidigare så de blev premiär idag =)



Amerikanska XL kakor
35-40 st

200 g margarin
3 dl socker
1 ägg
4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
3 dl havregryn
100 g grovhackad choklad

Vispa margarin och socker.
Blanda sedan i ägget.
Blanda mjöl, bakpulver och havregryn och häll sedan i de i smeten.
Grovhacka choklad och häll även dem i smeten.
Ställ sedan i ca 30 min i kylskåpet.
Rulla ut bollar och platta till lite.
ca 10-15 st på en plåt så de inte flyter i varandra i ugnen.
Grädda i 200 grader i 5-7 min.


Nu orkar jag inte baka mer idag, får bli lite imorgon istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0