Rabarber rutor

Fick i fredags en stor påse med rabarber av F, så denna veckan blir de rabarberbak..
Idag blev de rabarber rutor som jag hittade på matklubben.se
Den blev sådär, den blev lite för blöt, så nästa gång så ska jag nog krama ur rabarberna lite.. Men smaken va god på den!

Idag jobbar jag 15-19, ingen höjdar tid, men är perfa idag när de är sånt fint väder, så ska strax ut och sola =)
Ikväll efter jobbet blir de bio =) Sex and the city.. alla säger att den är bra, så hoppas den är de..



Rabarber rutor

5 ägg
7½ dl socker
7½ dl mjöl
250 g smält avsvalnat smör

800 g rabarber
3 msk socker

Sätt ugnen på 225 grader och lägg ett smörat bakplåtspapper i en långpanna.
Rör ihop ägg och strösocker, rör ner mjölet växelvis med smöret, rör tills smeten blir jämn.
Bred ut smeten i långpannan.
Skär rabarbern i tunna skivor, fördela dem jämnt över smeten och strö över sockret.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min.
(Jag hade 25 min)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0