Uppdatering

Har jobbat 2 dagar nu på Kappahl. Skulle bara jobbat i tisdags, och de skulle bara vart 15-19, men 1 sjuk, så fick redan börja klockan 10. Hon va även sjuk igår, så fick hoppa in 10-19 igår med. Så imorses kom jag knappt upp ur sängen, har riktigt ont i mina ben och fötter. Tar ett tag och vänja kroppen med o gå o stå i 8-9 timmar per dag. Jobbar kort dag idag, 15-19.. Lite tråkig tid, men bättre än inget.

Har idag på förmiddagen hunnit med lite saker. Mina Converse kom äntligen till Munken, så var där och hämta dem + passa på och handla några saker som saknades hemma. Sen har jag vart och lämnat in deklarationen. Med min vanliga otur så stämde den inte alls, så nu har jag fått göra ändringar i den, och hoppas att de löser sig och även att jag får mindre skatt och betala tillbaka.
Sen va jag på Ugglan och köpte kort o kuvert och även på slöjdis o köpte stämpel färg. P´s lilla syrra frågade om jag inte kunde göra inbjudningskort till hennes student. Så när jag kom hem så satte jag igång och gjorde ett kort. Är inte super nöjd med de så får sätta mig i helgen och göra om de lite tror jag. Får höra med Jessica hur hon vill ha de oxå.

Innan jag satte mig och gjorde kort, så bakade jag 2 mjuka pepparkakor. Hade grädde till övers som snart blev gammal, så tänkte att jag kan lika väl baka de under tiden jag gör kort. Så kan jag bjuda mina jobbarkompisar på fika idag oxå =)


(Recept finns tidigare i bloggen om ni vill baka. Kan säga att de blir super goda. Lätta och baka och väldigt saftiga.. Tänkte jag skulle länkat till tidigare inlägg där receptet finns, men vet inte hur man gör, nån annan som kan de?)

Imorgon ska vi på begravning. P´s farmor dog för 3-4 veckor sedan. Så imorgon blir ingen rolig dag direkt.
Efter begravningen ska jag jobba, 15-19 så de blir en kort jobbardag imorgon oxå.

Imorgon och på lördag är de Kappahls dagar på Kappahl, så om man är Medmera medlem el med i Kappahls klubben får man 25% på HELA sortimentet. Så då får ni passa på och komma och fynda. Gäller i alla Kappahls butiker, men tycker ni ska komma och stödja Lidköping i så fall ;)

Ska jobba lördag oxå, så de lär nog bli möe och göra. Bättre de än att de inte finns nåt o göra, så man måste gå o städa hela tiden. Fast nu kommer de in massa varor hela tiden, så hela lagret är fullt med varor som ska packas upp, så de finns och göra även om de inte kommer folk för tillfället...

På lördag fyller även min syster yster år, så på kvällen ska vi till henne och äta gott, sen ska vi även ut o bowla. P vann över mig sist vi va och bowla, så på lördag ska jag försöka klå honom. De är mitt mål. Syrran brukar vara rätt bra på bowling oxå, så vi får väl se vem som vinner..


Kommentarer
Postat av: vera

Skall tänka på er i morgon.Jobbigt.

Camilla du och jag är bäst på lördag.vi skall vinna:=) Bana 5 kommer vinna.

2010-04-22 @ 22:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0