Sockerkaka

Slängde precis ihop en sockerkaka för jag ska baka en kaka imorgon som man ska ha 4 dl smulor från socker kaka. 
Detta receptet har jag fått från min gamla jobbar kompis Elvira för många år sedan. Har bara bakat den nån gång för många år sedan, men hitta den när jag satt o leta i min recept pärm förut. Den ä lite annorlunda och baka för man gör de i en liten annorlunda ordning än va man brukar. Sen blir den möe tjockare i smeten. Men den är jätte god!



Elviras Sockerkaka

150 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
0,5 dl kallt vatten

Vispa smör och socker poröst. Tillsätt äggen, ett i sänder. Häll i vaniljsocker, bakpulver och mjöl och till sist vatten. (smeten är väldigt tjock så man får klicka ut de i formen)
Grädda i 175 grader i ca 40 min..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0