Kärleksmums

Idag har jag bakat, va ett tag sedan..
Idag blev de kärleksmums, fast på mitt recept står de Monicas bitar. Är ett gammal recept som min mormor andvände förr i tiden som även min mamma jämt bakar efter. Har lite svårt o baka långpannekakor för min långpanna är så konstig, för den lutar på ena sidan. Så om jag ska baka i den så blir de super platta. Men idag testade jag och bakade i en mindre plåt och då de blev super höga =)


(svårt och ta bild, spec med min dåliga kamera, så ni får ha överseende med de)

Kärleksmums/ Monicas bitar

4 ägg
2 kkp socker
1 kkp mjölk
2 kkp mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 msk kakao

Glasyr
4 dl florsocker
4 msk smällt smör
4 msk kallt kaffe
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

kokos

Vispa ägg och socker pösigt. Häll i de torra ingredienserna o sist mjölken. Vispa till en jämn smet.
Häll i långpanna som är klädd i bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 20 min.

Smält smöret. Häll i de övriga ingredienserna och vispa till jämt smet. Häll över kakan och häll sedan på kokos.

(1kkp= ca 1½ dl)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0